Obecnie prowadzenie firmą coraz częściej wymaga od właściciela powierzenia niektórych obowiązków zewnętrznym wykonawcom projektu. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka ma w takim stopniu przeszkolonych pracowników, by w sposób profesjonalny taki raport poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej dziedzinie. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale też każdy plan działania stwarzają od podstaw. Dokładnie tak jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech konkretnego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie również cel tworzenia takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są również regularne narady z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno procentowe jak i innego rodzaju w atrakcyjny, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są przy tym przygotowywane przez fachowców z branży marketingu. business-to-business (B2B). Można więc efektywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i planów ogólnych.